Fotocredit:

…så langt – men ikke lenger

Eivind Trædal ga alt i valgkampen – godt støttet av en flott gjeng frivillige hjelpere. Vi var høyt og lavt, og hadde stands både her og der. På Naturligvis i Evje, under Arendalsuka, på Brokelandsheia – og selvsagt i alle byene langs kysten av Agder. Det var noen intense uker, der ståpåviljen og humøret var på topp.

juni 12, 2017

Som vi alle vet nå, holdt det ikke helt til mål. Vi økte oppslutningen, men måtte innse at 3,2 % var siste stopp i valgkampen.

Klart vi var skuffet da vi innså at det ikke var mer å hente, og at valgresultatet var endelig.

Men vi gjorde en forskjell i valgkampen. Vi fikk satt framtida til den norske oljeindustrien på dagsorden på en måte som ingen av de andre partiene ville ha våget. Med kravet vårt om stopp i mer leting etter olje på norsk sokkel, utløste vi en særdeles konkret diskusjon, og vi satte fingeren på et punkt som bare blir mer og mer ubehagelig for de som fremdeles tror at fossilt drivstoff har en framtid helt uten ende.

Nå er valgkampen over. Eivind har forlatt Sandøya for en stund og reist tilbake til Oslo. Hverdagen venter for oss alle.

Vi lover at vi kommer sterkt tilbake. Vi skal være på offensiven både til kommunevalget i 2019 og til neste stortingsvalgkamp. Vi skal fortsette å være det partiet som fronter den aller viktigste av alle politiske saker i vår  tid: Klima og miljø.